Is Piggy's Deli under new management?

I went in today and the place looks the same (and smells just as good, with the bbq counter), but the staff was completely different. Not one familiar face...

Just wondering.

SayNoToAbuse SayNoToAbuse
Jan '18

That's a good thing. Prior staff was very rude and nasty.

Botheredbyuu2 Botheredbyuu2
Jan '18

And the prior staff loved to bash each other, encouraged by the owners, adding to a hateful environment.

DannyC DannyC
Jan '18

Agree %100, incredibly rude, haven't been back in years.

Denis Denis
Jan '18

I'm surprised by everyone's rude remarks. I have been going to Piggy's Deli for several years and have always found the food to be great. Also, the staff has ALWAYS been very pleasant and helpful. I always appreciate how friendly they are and they even remember my name.

real1 real1
Jan '18

I don't doubt the reports of rudeness, but I've never experienced it, and I've been going since they opened on the other side of Rt57.

I HAVE, however, experience incorrect orders in recent months... like a 50% rate of getting the order wrong (oil and vinegar instead of mayo, etc) The order we got sat was fine!

JeffersonRepub JeffersonRepub
Jan '18

real1 - I agree. I definitely would not classify the staff as rude - in fact, I'd say they're extra nice! And we go often, so I'm definitely surprised.


+1 on the nice staff comments. One of the main reasons I've consistently gone to Piggys is their service. I'm really suprised to hear otherwise and will continue to give them my business.

Fins2dleft
Jan '18

I always had pleasant experiences there, but yes, I’m the past few months there have been issues. Example: asked for a tuna salad sandwich and was asked what I meant by tuna salad. After I explained it was just like chicken salad only made with tuna, the next Thing he asked was what I meant by sandwich, I knew he’d get it wrong. Oy.

WomanUpSon WomanUpSon
Jan '18

I have been a sporadic customer of Piggy's going back to when they were in the location by the Starbucks. They have always been nice and courteous whenever I was there. I am also a pain in the ass customer as my wife is allergic to some things and also likes things in a certain way. They always listened to my preferences but I always found myself watching that they made things right as I am just that way LOL. The food is excellent and the service was good most of the time, Some had to be watched to make sure things went right but I have that issue in other places too.


I saw this post and can not believe what some are saying. I went there myself today as I have been a happy customer every single time and wanted to see for myself..and get some very yummy dinner :-)
The owners have not changed at all! Apart from some random new staff, which happens anywhere when some leave for college or whatever, everything is still the same.
The same amazing food! The same amazing staff who calls me by name and the same great service.
Please be careful when you start a rumor, especially for our local businesses. Go in and ask yourself next time. You will get the correct answer you are looking for and way faster.

LivingLifeLovingLife LivingLifeLovingLife
Jan '18

What rumor was started? A question was asked. A question is not a rumor. Be careful yourself when accusing someone of starting a rumor.

SayNoToAbuse SayNoToAbuse
Jan '18

This definitely had a rumour vibe to it.

CraftBeerBob CraftBeerBob
Jan '18

I'd take rude and nasty staff over the crumb at Adams Bagel in Budd Lake....


We've been loyal Piggy's customers since they were in the old location, across the street. Never a rude comment, never an incorrect order, never a bad sandwich.

D's 4
Jan '18

I go there daily.. I've Never had an issue
Best food,Courteous service
With a laugh here and there..No problems
Great Place

Chubby Chubby
Jan '18

Just got sandwiches from Piggy's and something has changed. The sandwiches are awful. I'm not sure what they changed but they are VERY dry.

Nosila Nosila
April 8th

I have been a customer for years , quality product , good service, and very clean !
The same owners make sure everything operates smoothly ! Rumors hurt local business! A busy deli means fresh food , think about that !

All American All American
April 9th

Doesn't sound like a rumor to me just sounds like someone saying how their meal was ive gotten some good things their and some not so good things it's just an opion .
Have a nice day!

Grimace Grimace
April 9th

Hmm not always fresh... I have gotten stale bread on two different occasions and a crusted over macaroni salad. I haven't been back there in months.


Try Sub Shack. Dozens of fresh sandwiches, hot and cold, and home made salads. Even pickled eggs. The best! Consistent for 43 years.

DannyC DannyC
April 9th

Messed up order order again yesterday... it's becoming a regular thing.

JeffersonRepub JeffersonRepub
April 9th

JRT, did you get charged extra for the crust on the mac salad?

ianimal ianimal
April 9th

Just wanted to clarify: it was PIGGY'S that messed up my order again, not the Sub Shack.

JeffersonRepub JeffersonRepub
April 9th

Lol ianimal.....probably!


Re: Is Piggy's Deli under new management?

This is why I won't return to Piggy's. When they were across the street I used to stop by on a regular basis. Last time I was there about a year ago, this was the 12" Italian they gave me...

Calumus
April 14th

That's bad how much did you pay for that?

Brian Z Brian Z
April 14th

Same with me Calamus. 4 pieces salami, 3 very thin pieces hot ham. No other meat. Usually an Italian has another ham and more of it! Dried up provolone. Total rip off. Hard when you take it to go and find problem after drive home or to other location to eat. I am sad. Used to love them. They also have teens working, preparing orders. They were nice but a giant pony tail flopping all over is a turn off while doing food prep. Putting cole slaw in container with gloved hand was not good either. Tongs may help. Gloves should be changed quite a bit between tasks. A young man was doing many, touching surfaces with same gloves. Gloves could be dirtier than bare hands at that point. Roast beef used to be Boar's Head. We got what seemed to be homemade. That is fine but was a bit dry. If not new management then maybe lack of management and no training is the problem. They are losing customers.


I stopped going there when they weighed the meet for my Sub !! Sub Shack is the best !!

LittlePiglet LittlePiglet
April 14th

I ordered an Italian hoagie a few weeks ago, get home, all excited, open it up and I’m like what??? Where is the lettuce, tomato, onion....just meat! I assume, since it was kids working, they need to be told specifically what you want on it.

Bently
April 14th

I believe Piggys is concentrating too much on the BBQ end of their business and perhaps not paying enough attention to the sandwich/deli end.


Sides were good, Brisket platter was very good BUT the smoked sausage platter was a total disappointment, way too small and average quality.


getting too big, quality suffers then


Hello Hackettstown Life readers,

My name is James (Jamie) Nichols. My partner, Damian (Don) Warzecha, and I own Piggy's Deli. We have been the owners of Piggy's Deli since the doors were opened in February of 2008.

I was alerted to this post by a few regular customers this morning. I wanted to take the time to respond that we have not sold the deli or changed management. In fact we have had the same night manager for over 3 years. We have a large group of part-time staff that is very involved in high school sports and extracurricular activities that can sometimes limit their availability. Because of limited availability we often shuffle the part-time workers schedule to fill in the staffing needs as they arise. This may give some customers the feeling that we hired new staff, when in fact they are long time employees working a different shift. I hope this explains any owner and management issues you may have.

Some people have questioned whether we have changed the recipes for our sandwiches. We have not changed them in any way since we have opened our doors over 10 years ago. We still use only Boar's Head meat and cheeses. We still have our bread delivered daily from Giannella's Modern Bakery in Paterson, NJ. WGM is correct that we do cook our own roast beef. We source our roast beef, like all other cold cuts, from Boar's Head and roast them in the store daily. Yes, it would be easier to buy an already cooked roast beef from Boar's Head, but we feel that by seasoning them ourselves and cooking them onsite we offer a superior product.

WGM, I am sorry you had a roast beef sandwich that was dry. There are a number of reasons that that could have happened and I don't know the particular circumstances of your sandwich order so I can't be sure of why it did. The bottom line is if it happens again just let us know. We will fix it right away.

LittlePiglet, you are correct, we do weigh all of the meat that goes on our subs and sandwiches. We have done it that way since we opened and feel it is the right thing to do. We want to make sure the customer gets what they are paying for. Think about the “half gallons” of ice cream or the “pints” of OJ that are not half gallons or pints anymore.

(continued in next post)

James Nichols
April 15th

Bently, we make every sandwich or sub to order. We do not charge extra for the most popular toppings of lettuce, tomato, onion, salt, pepper, oregano, oil/vinegar, mayo, or mustard. But they do have to be ordered because not everyone likes the same things on their subs or sandwiches. I am sorry that you did not get what you were expecting and to be honest our staff should have asked you if you wanted any toppings or dressings when you did not order any.

JeffersonRepub, sorry that your order hasn't been right the last few times you came in. One way we try and cut down on the mistakes is asking our staff to read the order back to the customer to make sure it was entered into our point of sale system correctly. The second is we ask our staff to label each sandwich to make sure you get your order and not someone else's. I don't know what was wrong with the orders in question so I can't be sure where the breakdown occurred but they are the most likely. Your earlier post states that you have been a loyal customer since we have opened and for that I thank you. Next time you stop in please mention that things have been wrong the last few times you came in. Don and I want to make things right for you and correct the problem with our staff.

I stated earlier we have been in business since February of 2008. In that time we have made our share of mistakes. I would like to wave a magic wand and say from this day forward there will never be another mistake at Piggy's Deli, but we all know that can't happen. The only thing I can promise is we will do our best not to make mistakes. If a mistake does happen we will correct it to the best of our ability as soon as possible.

It has been our privilege to be part of the community for over 10 years. We could not have done it without the support of so many. As a way of saying thank you and to celebrate being in business for 10 years we will be hosting a Free BBQ on May 16th (which is also National BBQ Day) from 5PM to 7PM in our parking lot. The Guests of Honor will be the First Responders in our Community. The Hackettstown and Mansfield PBA will be bringing the K9 unit, and the Mansfield Fire Department and EMS Squads will be on hand to showcase the latest in equipment and interact with the community. There is absolutely no cost to the community for the attending or eating at the BBQ. It is our way of saying thank you for the last 10 years. While the event is free to all that attend, we will be taking a collection to benefit the Police, Fire, and EMS. 100% of all money collected will be given to the First Responders.

Thanks again for your business. If you ever have a question regarding the services or products at Piggy’s please don’t hesitate to speak to or contact Don or Jamie. We can be reached at 908-813-3008 or info@piggyscatering.com

James Nichols
April 15th

I have been a customer of Piggys for 8 years, and never had a problem with service or quality ! I have watched the owners develop there business into a well oiled machine , with pride! The world we live in today has enough things that are negative and offensive , let's all work together to prove great things can be done ! If Piggys makes a mistake, it's from trying to hard, not carelessness!

All American All American
April 15th

There is a reason I've been going to Piggy's for over 10 years.Their food is great, the atmosphere is Great and the help has always been well aware of how i'd like my food prepared. My personal experience has been wonderful. I'm sure Don and Jamie would be happy to accommodate your complaints and needs if there ever comes a time.


Thanks for the response. In my case roast beef could have been towards the end where it tends to be dry.
I did feel like meat was missing from the Italian as it was nothing like I had ever gotten there since 2008. Weighing is not a problem for me. I understand that. Seemed like if they weighed it, maybe they were wrong on the amounts and what meats. Thank you!


I have 3 kids I have went to piggys pry 10 times they truely never got the order correct. I'm not a picky person but if you get a ham and chesse remember the cheese or if I say no mayo don't put mayo on simple . We would order our food and my kids found it hilarious that they never could get order right . I thought it was clean and nice but will not go because of the service.


Any time I have had an issue with anything not just at piggies but anywhere. I state my concern and it's usually addressed. Thank you Piggies for your willingness to address the issues above and your presence in the community.

CraftBeerBob CraftBeerBob
April 16th

WGM, it’s not just you. I find their roast beef to be on the drier side and overall not as flavorful as other places that don’t cook in house. Maybe it’s the cooking procedure. Maybe it’s my tastebuds. The roast beef sub is my “go to” at sandwich shops and each time I’ve had one from Piggy’s over the last year it’s just been subpar.

btownguy btownguy
April 18th

Great service and the best macaroni salad. Thank you for all you do to support our community.

Donna Walling Donna Walling
April 20th

I found myself wishing for Piggy's BBQ items when I stopped into the new place on main street...the Brisket at Piggy's is so yummy!! The last sandwich I ordered was light on the mayo - and on the wrong bread - but they remade it as soon as I noticed that he was intending for that sandwich to be part of my order. The kid admitted he was new...and I think he's just not a mayo fan - maybe that's the common link to any dry sammies. :)

I think some of the kids are struggling to upsell on the menu - but they'll get the hang of it.

10yrtownie 10yrtownie
April 20th

The last time I went to Piggy's I was very displeased, I would always buy our subs there, but of the past year I feel they are more on BBQ then the subs.I now go to Sub Shack for my subs. Where I should have been going all along


Back to the Top | View all Forum Topics

Leave a Reply

To comment on this topic, fill out the form below. If you would like to comment directly to one person, you may click on the envelope next to the posters name if they provided their email.

Re: Is Piggy's Deli under new management?
Name (Required)
Email (Protected)
Add Photo (Optional)
By pressing Submit Comment, you are agreeing to the terms and conditions.